viernes, 15 de octubre de 2010

Programa Gymp: retallar, escalar i retocar una imatge


GIMP és un programa d'edició d'imatges digitals en forma de mapa de bits, tant dibuixos com fotografies. És un programa lliure i gratuït. Està englobat en el projecte GNU i disponible sota la Llicència pública general de GNU.

Bibliografía:
Fotografia d'en Jordi Simon.

Aquesta fotografia ha estat retocada amb el programa Gimp, vaig modificar el seu tamany; Primer de tot vaig guardar la imatge i la vaig obrir amb el programa Gimp, tot seguit vaig anar a "imagen" i després "escalar imagen" i a anchura vaig posar 400 píxels, tot seguit vaig posar "escalar" i la imatge hem va apareixer.
Seguidament per penjar-la al blog, el vaig obrir, vaig crear una nova entrada i vaig pujar la imatge.

Pasos a seguir per escalar una imatge:
1. Obrir el programa gimp i cercar la imatge.
2. Anar a "imatge"
3. tot seguit, anar a "Escalar imatge"
4. Canviar l'amplada i l'alçada.
5. Premer el botó "Escalar imatge"
6. Anomenar i desar la imatge.
7. Penjar-la al blog des de la pestanya "inserir imatge"




Seguidament hem treballat amb la imatge, hem retocat la imatge, com podeu observar hem tret el sabó:


Com és pot veure en aquesta imatge, hem fet desaparèixer el sabó, a partir d’aquest programa. Per aconseguir-ho hem de prémer el botó de clonar i tot seguit  prémer el botó “control”. Per clonar el fragment que t’interessa, has de deixar de clicar i vas veient com el dibuix va canviant.
Per fer desaparèixer el sabó, primer de tot vaig prémer el botó a sobre del llençol per tal que sàpigues que volia clonar aquest objecte en concret, i després vaig prémer sobre el sabó i aquest va desaparèixer i tot el fragment escollit és va transformar en llençol.
Passos a seguir:
- Obrir l'arxiu
- Augmentar la imatge, és a dir el zoom i enfocant l'objecte a retocar
- Clicar: - eines
             - eines de pintura
             - clonar
- Fem "clic + control" sobre el fragment que volem clonar
- Fem clic sobre el fragment que volem treure i veurem com el fragment que volem retocar va desapareixent.
- Per últim, anomenem la imatge i la desem.
I per últim, també hem après a retallar qualsevol fragment de la imatge que ens interesses:



Amb el botó de retallar imatge, escolleixes quina mida de la foto vols retallar i tot seguit hem de prèmer el botó dret del ratolí, anar a imagen i a recortar la selección. Després anem a "archivo", "guardar como" i hem de guardar la imatge com a Imagen JPEG.

Passos a seguir:
- Clicar l’arxiu i obrir la imatge.
- Clicar a eines de transformació.
- Retallar el fragment de la imatge desitjat.
- Fer clic al fragment retallat.
-Anomenar i desar la imatge.

Referències:
http://ubuntu.foroactivo.com.es/t136-que-es-gimp

No hay comentarios:

Publicar un comentario