viernes, 7 de enero de 2011

El llenguatge audiovisual

Un dels principals objectius educatius de l'escola és ensenyar a llegir i a escriure. I a aquesta finalitat s'hi dediquen una gran quantitat d'hores, per exemple, la quantitat d'hores que es dediquen en els darrers cursos de l'educació infantil i els primers de primària a la identificació de les lletres i a l'educació del traç, i més endavant a la lectura, a l'ortografia, al comentari de textos, a les redaccions, etc. Això és clau per poder viure en una societat com la nostra, per comunicar-nos i també per a expressar-nos.
De tota manera, totes aquestes activitats només es refereixen a la lectura i escriptura utilitzant el llenguatge verbal, el llenguatge de les paraules, escrites o parlades.
Hi ha, però, un altre llenguatge que utilitzem tant o més que aquest i al que a l'escola no se li solen dedicar gaire hores de treball, de vegades amb l'argument que ja s'aprèn sol, que no cal ensenyar-lo... Es tracta del llenguatge audiovisual, el llenguatge que utilitza la imatge i el so...
Val a dir que en relació amb aquest llenguatge tots solem ser força bons "lectors" perquè mirem bastant la televisió, anem al cinema, interpretem els anuncis, llegim còmics... però segurament no hem treballat gaire aquest llenguatge com a "escriptors"; és a dir, utilitzar el llenguatge audiovisual per a expressar-nos.

He trobat un vídeo interessant que ens parla de la importancia del llenguatge audiovisual i crec que sería bó que es pogués visualitzar.



Aquest vídeo ens parla de la importància de la comunicació a través dels nous mitjans de comunicació i les idees principals que he pogut extreure són:

  • La societat d’avui dia ha passat del món del llibre al món de les imatges.
  • Avui en dia les noves tecnologies de la informació i la comunicació i els mitjans audiovisuals ens donen la possibilitat de conèixer  i accedir a la informació i al coneixement  a través d’apartats electrònics, com per exemple, la televisió, el cinema o els ordinadors.
  • Actualment,  les persones som capaces de llegir uns discursos audiovisuals  que impliquen una part molt important, la part emocional, és a dir que gracies a les noves tecnologies, som capaços de sentir i d’expressar-nos.
  • L’educació esclata de diverses maneres per dur-se a terme en qualsevol moment i en qualsevol lloc però cada vegada més al voltant de les pantalles.

Referències:
http://blink2k4.blanquerna.url.edu/inici.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=ykePfbNrEc0

No hay comentarios:

Publicar un comentario