viernes, 7 de enero de 2011

Els blocs i les seves implicacions socials.

Des del mòdul, ens han demanat als alumnes que creem un bloc com a eina de suport per elaborar el dossier d'aprenentatge i que l'actualitzem de forma continuada, d’aquesta manera, aprendrem a saber més coses dels blocs.

En els darrers anys, la creació de blocs ha crescut a tot el món de forma exponencial i està revolucionant Internet que ja conté milions de blocs. Per a moltes escoles el bloc ha esdevingut un important recurs educatiu; s'han creat blocs d'escola, blocs d'aula, blocs pel treball en petit grup i blocs de l'alumne.
La senzillesa d'ús dels blogs i les seves possibilitats per facilitar la comunicació interpersonal ha fet que molts educadors l'hagin adoptat amb entusiasme i els facin servir per opinar, compartir recursos, explicar experiències... Així van néixer els EduBlogs o blocs educatius.
Un blogaire és aquell que crea i manté actualitzat el seu bloc. Per norma general el bloc no és considerat només com un aparador on mostrar els propis escrits. Sovint es cerca i es demana la interacció entre l'autor i els lectors a través dels comentaris que aquests darrers poden fer a cada article i les respostes de l'autor. Els lectors d'un blog sovint tenen el seu propi blog i en aquest cas es pot arribar a establir un diàleg públic entre blogaires amb articles que es complementen i enriqueixen mútuament. També és freqüent afegir o trobar en un bloc una llista d'enllaços a altres blocs (aquesta llista rep el nom de blogroll) de manera que la visita a un blog ens pot portar a un segon bloc i des d'aquest a un tercer i així successivament. Així doncs, el concepte blocosfera educativa engloba el conjunt de blocs sobre aquesta temàtica i les interaccions entre els blocaires, els lectors dels bloc i els altres blocaires.
Per aprendre més coses sobre els blocs podeu veure el vídeo següent:




Per a més informació, trobareu presentacions en PowerPoint sobre l'ús educatiu dels webblogs a:
http://www.slideshare.net/group/bloc-de-blocs



Referències:

No hay comentarios:

Publicar un comentario